Wilma och Helena

Hej! Vi är två tjejer födda år 2000 som befinner oss i två olika städer av landet. Vi heter Wilma och Helena. Just nu har vi bestämt oss för att vara anonyma, men vi vet inte hur det blir sen. Vi kallar denna blogg för "easy peasy", men kommer skriva om ungefär motsatsen. Vi kommer bland annat skriva om att allt ibland inte är som det ska, men att det är okej. Det kommer också dyka upp en hel del annat, så stay tuned!

Riktigt dålig dag

Publicerad 2016-05-16 14:30:21 i Allmänt,

I dag har varit en av det där dagarna när inget går bra och allt känns så hopplöst. Vi gick igenom lite från matte NP vilket fick mig att inse att jag uppfattat så många frågor fel pga av min dyslexi. Så får verkligen hoppas att jag kan få vissa på ett annat sätt. Matte var min första lektion så det förstörde min dag, sen var min svenska lärare sjukt jobbig och nerlåtande mot mig då jag inte tänker göra en muntlig prestation. Hur jag bara förstör för mig själv och hur jag inte kan fortsätta såhär. Dels vill jag inte göra det pga av ångest dels pågrund av det känsliga ämnet jag skrvit om i min fakta text. Jag valde alkoholism och han nämnde inte att vi skulle ha muntlig alls. 
 
Har NP i geografi imorgon och min lärare tyckte de var smart att kolla på hungergames de två lektionerna vi har innan och efter lunch istället för att förbered oss. Så gick helt enkelt hem, hade verkligen ingen lust att vara ute bland folk eller behöva fakea leendet idag. Så gick hem och bädda ner mig i sängen och kolla på Criminal minds, behövdes att bara få ligga och dra, i min egna lilla värld. Tänkte ta en varm dusch efter min tur i skogen med anisnkmask osv bara för att unna mig själv. Fick även ett sms om att mina balklänningar har kommit, men jag tror inte det är en bra dag idag för att prova dom då jag vet hur dåligt jag kommer må om det inte passar osv. Så ska dra ut en sväng i skogen, blir minst 6 km bara för att få må lite bättre. Hoppas iallafall ni haft en bättre dag! 
Wilma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela