Wilma och Helena

Hej! Vi är två tjejer födda år 2000 som befinner oss i två olika städer av landet. Vi heter Wilma och Helena. Just nu har vi bestämt oss för att vara anonyma, men vi vet inte hur det blir sen. Vi kallar denna blogg för "easy peasy", men kommer skriva om ungefär motsatsen. Vi kommer bland annat skriva om att allt ibland inte är som det ska, men att det är okej. Det kommer också dyka upp en hel del annat, så stay tuned!

Det var ett tag sen

Publicerad 2016-05-15 19:46:53 i Allmänt,

Haft ganska mycket det senaste veckorna, men är äntligen klar med Nationella proven i matte vilket är sjukt skönt! Har dock so i geografi kvar! Har verkligen svårt med att komma ihåg länder osv. Dyslexin märks mest i sånnahär tillfällen samma sak med namn. 
 
I torsdags hade jag två lektioner och gick hem vid elva då jag hade mötte hos bup vid ett och klassen skulle in till stan. Visste inte riktigt varför jag skulle ditt då jag avslutat min kontakt med hon jag pratar med. Men det var tydligen för att prata om vi skulle starta en utredning eller inte. Det ville absolut inte starta en utredning. Eftersom jag beskrivs som en exemplarisk elev haha. Men det var väll skönt att få veta att jag inte har något då jag ofta fått hör av min mamma att jag hade någon bokstavs kombination. 
 
Vi pratade även lite om hur jag måde osv, jag sa att jag mår bra, men berättade inte om dom där nätterna, dagarna när allt känns så hopplöst igen. Dels för min mamma var där och det höll på och pratade om hur mycket friskare och bättre jag såg ut att må. De föreslog även att jag skulle börja med KBT mot prestationsångest. Om jag ville skulle det göra en speciell bara för mig. De anser att jag har kommit sån lång väg och eftersom det är det enda som verkligen drar bakåt. Så har ni några tankar kring KBT? Har det hjälp er? Kommentera gärna!
 
Hade det verkligen supermysigt i fredags, umgick med några från klassen jag inte brukar umgås med alls på fritiden och mina närmsta vänner. VI gick till en badplats och gjorde en brasa, vi hade musik dricka och allmänt mysigt. Ångesten över att skiljas från dessaunderbara individer är ganska stor. Sån liten stund kvar, och ångrar verklogen att vi inte umgåtts innan. 
Wilma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela